Posts Tagged ‘Russia Today’

Read more inap.htm at MelonFarmers.co.uk

Poster Beauty and the Beast 2017 Bill Condon Beauty and the Beast is a 2017 USA family musical romance by Bill Condon.
Starring Emma Watson, Dan Stevens and Luke Evans. IMDb

Disney’s animated classic takes on a new form, with a widened mythology and an all-star cast. A young prince, imprisoned in the form of a beast, can be freed only by true love. What may be his only opportunity arrives when he meets Belle, the only human girl to ever visit the castle since it was enchanted.

Malaysian censors ordered cuts to the cinema release of Beauty and the Beast, removing what its creators say is a gay moment. Even after the cuts, the censors imposed a P13 rating (a 13A in UK terms). But according to a media report, Walt Disney decided anyway to shelve the film’s Thursday release in the country.

Malaysian Censorship Board (LPF) chairman Datuk Abdul Halim Abdul Hamid told The Star Online the film has been approved with a P13 parental guidance classification, with a minor cut.

Since 2010 Malaysia’s film censorship rules allow the depiction of gay characters, but only if those characters show repentance or are portrayed in a negative light.

Meanwhile the Russian government has opted to give the film a rather unviable 16+ rating, a restrictive rating preventing children below that age from seeing the film.

Vyacheslav Telnov, director of the Culture Ministry’s cinema department, told Russian entertainment site KinoPoisk.ru:

We will issue the film distribution license without any problems. The minimum age is 16+.

A 2013 Russian law bans promotion of homosexuality among minors. The law describes homosexuality as non-traditional sexual relations.

Read more Ofcom Watch at MelonFarmers.co.uk

See Broadcast Bulletin [pdf] from stakeholders.ofcom.org.uk

russia today english logoNews
Russia Today, 12 July 2012, 10:00

Russia Today is a global news and current affairs channel produced in Russia, and funded by the Russian Government 1. In the UK, the channel broadcasts on the Sky digital satellite platform. The licence for Russia Today is held by TV Novosti.

A complainant alerted Ofcom to a news report about the armed conflict in Syria between the government of President Bashar al-Assad and opposition rebel forces. The complainant considered the news broadcast was biased, because, in the complainant’s view, an interviewee was crediting a massacre [in the Syrian conflict] to the rebels and not the government and was not challenged in any way .

A political commentator, Abayomi Azikiwe, interviewed in the programme said that the backers of the Syrian opposition:

…have opposed any effort aimed at dialogue to bring about a political solution to this crisis. They have refused to acknowledge any type of ceasefire. They have continued their aggressive activities against the Syrian Government, and as a result of that the Syrian Government has had no choice except to engage in these military manoeuvres that we’ve seen over the last couple of days. The onus for the resolution of this crisis strictly lies with the armed opposition and also the opposition which is around the Syrian National Council as well as the other Islamist groups, which have refused all peace plans that have been put forward by the United Nations Envoy, Kofi Annan.

Ofcom considered rule 5.1:

News, in whatever form, must be reported with due accuracy and presented with due impartiality.

Ofcom Decision: Breach of Ruler 5.1

After a long explanation, Ofcom concluded that, overall and on the specific facts of this case, the news bulletin broadcast at 10:00 on 12 July 2012 was not presented with due impartiality in respect of its treatment of the Syrian conflict. Ofcom therefore recorded a breach of Rule 5.1 of the Code.

Ofcom noted that this breach follows other breaches of Section Five recorded against the Licensee in Bulletin 213 . Ofcom is therefore requiring the Licensee to attend a meeting to explain its compliance procedures in this area.

Read more Ofcom Watch at MelonFarmers.co.uk

See Broadcast Bulletin 213 [pdf] from stakeholders.ofcom.org.uk

russia today logoNews
Russia Today, 21 August 2011, 13:01 and 14:06
The Diplomacy of Defence|
Russia Today, 5 February 2012, 17:30

Russia Today is a global news and current affairs channel produced in Russia, and funded by the Russia Government. In the UK, the channel broadcasts on the Sky satellite platform. The licence for Russia Today is held by TV Novosti.

A complainant alerted Ofcom to two separate news items, featuring the reporter Lizzie Phelan, which the complainant considered were not duly accurate or duly impartial. In summary, the complainant said that Lizzie Phelan made claims that…the [Libyan] rebels obviously lack any popular support and her report was not a factual news report .

Ofcom provided several examples. Eg in the news item broadcast on 21 August 2011 at 12:01, Lizzie Phelan said the following about the NATO air attacks:

This is all part of the strategy to create mass panic and mass confusion here, because NATO has obviously failed in its military strategy to create a military solution here and so instead what we are seeing is a massive psychological operation going on to try and weaken the Libyan Government in that way .

Ofcom considered the material raised issues warranting investigation under Rule 5.1 of the Code, which states:

Rule 5.1: News, in whatever form, must be reported with due accuracy and presented with due impartiality .

Ofcom Decision: Breach of Rule 5.1

After a long report Ofcom concluded:

In this case, it is clear that viewers were presented only with viewpoints supportive of the Russian Government’s policy on this particular matter of political controversy and matter relating to current public policy (NATO missile deployment in Eastern Europe), thus denying viewers some knowledge of crucial alternative viewpoints on this issue. Therefore, in our view, to record a breach of Rule 5.5 would not be a disproportionate infringement of the Licensee’s right to freedom of expression. Ofcom therefore considered The Diplomacy of Defence breached Rule 5.5 of the Code.